בחסדי שמים: כוחות מג"ב חשפו במהלך פעילות מורכבת שנמשכה מספר לילות מצבור גדול של אמצעי לחימה שהוסלק בקרקעית בור מים עמוק בכפר אל-ג'יב. על פי החשד, האמל"ח יועד לביצוע פיגוע טרור.
במסגרת חקירה של אח"מ מג"ב עוטף ירושלים, ובעקבות מידע מודיעיני, הגיעו השבוע לוחמי מג"ב לבור מים עמוק בכפר אל-ג'יב, לאחר שעלה חשד כי בתחתיתו הוסלק מצבור אמצעי לחימה.
תחילה ניסו הלוחמים להגיע לקרקעית הבור באמצעות צלילות, אולם עומקו הרב ותנאי השטח הקשו על המשימה. בעקבות זאת הוזעקו למקום כוחות כבאות והצלה לצד צוללן מקצועי, ובמשך מספר לילות נשאבו כמויות גדולות של מים מהבור עד שניתן היה להגיע לקרקעית.
בסיום הפעילות אותרו מספר שקיות אטומות ובהן מצבור אמל"ח משמעותי שכלל שישה כלי נשק מאולתרים מסוג "קרלו", מחסניות, תחמושת בקוטר 5.56, שני טלפונים סלולריים, שלט להפעלה מרחוק, מטען צינור, מטען חבלה, לבנת חבלה, חומר נפץ נוזלי, חלקי נשק רבים, כוונות אופטיות ובקבוק שמן לנשק.
חבלני מג"ב איו"ש שהוזעקו למקום השמידו את חומרי הנפץ והמטענים בזירה, בעוד כלל אמצעי הלחימה הועברו להמשך חקירה ומיצוי ראיות.
במערכת הביטחון מעריכים כי מדובר במצבור אמל"ח שיועד, על פי החשד, לביצוע פעילות חבלנית עוינת, וכי חשיפתו מנעה ככל הנראה פיגוע חמור באזור העיר.




