בניגוד לייעוד

מבית כנסת למטה שמאל? העירייה הורתה על פינוי

חשיפה שהובילה להתערבות עירונית: הטענות על השימוש שנעשה במבנה ההקצאה הציבורי הסתיימו בהחלטה דרמטית מצד העירייה.

סערה חדשה: העירייה הורתה לארגון "רבנים לזכויות אדם" להתפנות ממבנה שהוקצה לבית הכנסת הרפורמי "מבקשי הדרך" רח"ל בשכונת קטמונים, לאחר טענות כי המקום, שניתן בהקצאה עירונית לצורכי בית כנסת ותפילה, שימש במשך שנים כמשרדי הארגון.

על פי הטענות שהועלו, המבנה ברחוב ש"י עגנון, אשר הוקצה לטובת פעילות בית הכנסת, שימש בפועל כמטה הפעילות של ארגון "רבנים לזכויות אדם". עוד נטען כי במקום פעל גם יו"ר הארגון, אבי דבוש, המתמודד בימים אלו במסגרת מפלגת הדמוקרטים.

הנושא עלה לאחר פנייה של מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק, ושל סגן ראש העיר אריה קינג, לראש העיר בדרישה לבדוק את השימוש שנעשה במבנה ולפעול להפסקתו. לטענתם, השכרת הנכס לגוף חיצוני חורגת ממטרת ההקצאה העירונית ומהווה שימוש שאינו תואם את ייעודו.

בעקבות הבדיקה הודיעה עיריית ירושלים, לטענת הפונים, כי על הארגון להתפנות מהמקום.

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", מסר: "מדובר באירוע חמור ביותר שבו ארגוני שמאל קיצוני משתמשים בניגוד לחוק בנכסים ובהקצאות עירוניות. אני דורש מעיריית ירושלים לזמן באופן מיידי לשימוע את הנהלת 'מבקשי הדרך', לדרוש את החזרת דמי השימוש וההשכרה ולפעול לפינוי המקום."

עוד ציין גליק כי לדבריו אין זו הפעם הראשונה שבה, לטענתו, מבנה של בית כנסת רפורמי משמש גם לפעילות של ארגוני שמאל, והזכיר מקרים קודמים שלטענתו התרחשו במוסדות דומים בעיר.

צילום: ויקיפדיה – שימוש לפי סעיף 27'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.jerusalem@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים ירושלים' אליכם לנייד

תגובות

אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן