תעבירו להם את המידע: בשורה לציבור שאינו משתמש באינטרנט, בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ הורה לרבנות הראשית לישראל למצוא פתרון שיאפשר גם למועמדים שאינם מחזיקים כתובת דואר אלקטרוני להירשם לבחינות ההסמכה הקרובות, וכן לקיים הידברות לגיבוש פתרון רחב יותר בנושא. בנוסף, המדינה נדרשה להגיש לבית המשפט הודעת עדכון בתוך 60 ימים.
העתירה הוגשה על ידי ארגוני "אמת ליעקב בישראל" ו"אשרינו", באמצעות עו"ד יהודה אבלס, בעקבות דרישת הרבנות כי ההרשמה למבחנים תתבצע באמצעות דואר אלקטרוני ומערכות מקוונות בלבד, דרישה שלטענת העותרים מונעת בפועל מציבור שלם שאינו משתמש באינטרנט להירשם לבחינות.
בעתירה נטען כי שירות ציבורי אינו יכול להיות מותנה בהחזקת אמצעים דיגיטליים, וכי על המדינה והרשויות לספק חלופות נגישות גם לאזרחים שאינם מחוברים לעולם הדיגיטלי.

במסגרת הדיון קיבל בג"ץ את עמדת העותרים באופן עקרוני, והורה לרבנות הראשית למצוא פתרון מיידי שיאפשר הרשמה גם ללא דואר אלקטרוני כבר לבחינה הקרובה, לצד קידום הידברות למציאת פתרון קבוע ורחב יותר.
בארגון "אמת ליעקב בישראל" ציינו כי מדובר בהתפתחות משמעותית, במיוחד על רקע ניסיונות שנעשו בשנים האחרונות לקדם חקיקה שתבטיח שירות ציבורי גם למי שאינו משתמש באמצעים דיגיטליים.
לדבריהם, בניגוד להליכי חקיקה העלולים להימשך שנים, החלטת בית המשפט יוצרת כבר עתה מציאות חדשה ומחייבת, שלפיה גוף ציבורי מרכזי אינו יכול להסתפק במתן שירות במסלול דיגיטלי בלבד.
עוד טוענים הארגונים כי להחלטה עשויות להיות השלכות רחבות גם על גופים ציבוריים נוספים. לדבריהם, אם הרבנות הראשית תחויב לספק שירות גם ללא דואר אלקטרוני, יהיה קשה להצדיק בעתיד דרישות דומות מצד משרדי ממשלה ורשויות ציבוריות אחרות.
עו"ד יהודה אבלס, בא כוח העותרים, מסר: "החלטת בית המשפט מהווה הכרה בכך ששירות ציבורי חייב להיות נגיש לכלל האזרחים, גם למי שבוחר שלא להשתמש באמצעים דיגיטליים. מדובר בצעד חשוב שיש בו כדי לסייע לאלפי אזרחים ולבסס עיקרון של נגישות ושוויון בקבלת שירותים ציבוריים."
בארגוני "אמת ליעקב בישראל" ו"אשרינו" הוסיפו כי הם מקווים שהפתרון שיגובש ברבנות הראשית יהפוך בעתיד למודל גם עבור משרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים, כך שכל אזרח יוכל לקבל שירות מלא גם ללא שימוש באינטרנט ובדואר אלקטרוני.