מערכת ניטור רפואית חדשנית שפותחה על ידי יד שרה וזכתה לשם "ש.ר.ה. שירות רפואי הוליסטי", קיבלה השבוע את אישורם של גדולי רבני העיר לאחר הליך פיקוח הלכתי ממושך. המערכת מאפשרת ניטור רפואי רציף מהבית, שיתוף נתונים רפואיים בזמן אמת ומעקב מקצועי על ידי מוקד רפואי ייעודי, וכל זאת ללא חיבור לאינטרנט ובפיקוח הלכתי הדוק.
במסגרת דיון מיוחד שנערך בעיר, התכנסו חברי ועדת הרבנים המלווה את המיזם, הגאון רבי עזריאל אויערבאך, הגאון רבי שלמה ידידיה זעפראני, הגאון רבי בנימין רימר והגאון רבי עקיבא וואזנר, כדי לבחון את כלל ההיבטים ההלכתיים והמעשיים של המערכת, לאחר תקופת הרצה ראשונית.
במהלך הסיור ביקרו הרבנים במוקד החירום הרפואי של יד שרה, בחנו את אופן קבלת הקריאות, את הכשרת המוקדנים ואת הנהלים שנקבעו להפעלת המערכת בשבתות ובמועדי ישראל. בנוסף, הוצגו בפניהם אמצעי הניטור והטכנולוגיה המתקדמת המאפשרים מעקב רציף אחר מצבו הרפואי של המטופל בביתו.
כתב 
לדברי אנשי יד שרה, מערכת "ש.ר.ה." פותחה ביוזמתו של מייסד הארגון, הרב אורי לופוליאנסקי זצ"ל, מתוך חזון לקדם רפואה מונעת וקהילתית, המאפשרת זיהוי מוקדם של הידרדרות רפואית ומניעת אשפוזים מיותרים. המערכת אף סייעה בתקופת הקורונה במעקב אחר חולים ובשחרור מטופלים לבתיהם תוך המשך פיקוח רפואי הדוק.
ביד שרה מדגישים כי המערכת פועלת ללא חיבור לאינטרנט כלל, כאשר העברת הנתונים נעשית באמצעות תשתיות סלולריות ייעודיות בלבד. לדברי הארגון, הדבר נועד למנוע חששות הלכתיים וטכנולוגיים ולאפשר שימוש רחב גם בקרב הציבור החרדי.
המערכת מלווה באופן שוטף על ידי מוקד החירום הרפואי של יד שרה, שהוקם בזמנו בהתייעצות עם מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, ופועל בהתאם להנחיות ועד ההלכה של הארגון.
בסיום הדיונים והבדיקות, ולאחר קביעת נהלים הלכתיים מפורטים למגוון תרחישים רפואיים, העניקו חברי ועדת הרבנים את אישורם למערכת וקבעו כי חולים הזקוקים לאשפוז ביתי ולניטור רפואי רציף יכולים להסתמך עליה ללא חשש.
ביד שרה ציינו כי המערכת זמינה להשאלה לציבור ותאפשר למטופלים רבים לקבל מעקב רפואי מתקדם מביתם, תוך שמירה על רמת פיקוח רפואית גבוהה לצד התאמה מלאה לאורח החיים החרדי.