אירוע חריג ומדאיג נחשף בימים האחרונים בסמוך למעבר א-זעים שבמזרח העיר, כאשר כוחות הביטחון איתרו מנהרה שנחפרה מכיוון השטחים לעבר שטח ישראל.
הדיווח הראשוני התקבל מהמנהל האזרחי, ולאחריו הוזעקו למקום שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב עוטף ירושלים. עם הגעתם זיהו הכוחות מנהרה בעומק של כ-25 מטרים, שנחפרה על פי החשד בתקופה האחרונה.
במהלך הסריקות נתפסו במקום כלי חפירה, בקבוקי מים, כפפות, מסכות פנים וציוד נוסף שהעלה את החשד כי מדובר בתשתית שנבנתה באופן מאורגן ומתוכנן.
חוקרי הזיהוי הפלילי של מחוז ש"י פתחו בחקירה מקיפה ואספו ממצאים פורנזיים מהזירה. בין היתר אותרו ממצאי DNA שהובילו לחשיפת זהותם של שני חשודים – תושב אל-עזרייה ותושב מזרח ירושלים, שניהם בשנות ה-30 לחייהם.
לפנות בוקר פשטו בלשי מפלג המיעוטים בימ"ר ש"י, יחד עם לוחמי מג"ב איו"ש ושוטרי מחוז ירושלים, על בתיהם של החשודים ועצרו אותם לחקירה.
במערכת הביטחון בודקים כעת האם המנהרה נועדה לשמש לביצוע פעולות טרור, חדירה לשטח ישראל או הברחת שוהים בלתי חוקיים, כאשר כל כיווני החקירה נבדקים.
מדובר באירוע חריג במיוחד באזור ירושלים, המזכיר לרבים את איום המנהרות שהעסיק במשך שנים את מערכת הביטחון בגבולות הדרום והצפון. אף שבשלב זה לא ידוע מה היה היעד הסופי של החופרים, עצם קיומה של מנהרה תת-קרקעית באזור רגיש הסמוך לבירה מעורר שאלות ביטחוניות כבדות משקל.
מפקד ימ"ר ש"י, סנ"צ משה (מוזי) כהן, אמר כי חשיפת המנהרה ומעצר החשודים ממחישים את היכולות המבצעיות והחקירתיות של הכוחות בשטח, והדגיש כי יימשכו המאמצים לסכל כל ניסיון לפגוע בביטחון אזרחי ישראל.


