מתחם קבר שמואל הנביא, מהאתרים הקדושים והעמוסים ביותר בעיר, עומד במרכז סערה חדשה בעקבות טענות לליקויי בטיחות חמורים והיעדר נגישות לאנשים עם מוגבלות. בארגון "בצלמו" דורשים מהמינהל האזרחי לפעול באופן מיידי להסדרת המתחם ולהציג תוכנית עבודה בתוך שבועיים.
במכתב חריף ששיגר מנכ"ל הארגון שי גליק לבכירי המינהל האזרחי ולמנהלי האתר, נטען כי המתחם אינו עומד בתנאי בטיחות בסיסיים ומהווה סכנה למבקרים. בארגון מזכירים כי בעבר כבר נפצע במקום בחור ישיבה, וכי בימי ההילולא של שמואל הנביא נאלצות הרשויות להגביל ולעיתים אף לסגור את הכניסה למתחם בשל עומסי קהל וחששות בטיחותיים.
לטענת הארגון, הנפגעים העיקריים מהמצב הם קשישים, אנשים עם מוגבלויות והורים עם עגלות ילדים, המתקשים להגיע לציון או נותרים מחוץ למתחם בשעות העומס.

ב"בצלמו" מציעים שתי פעולות מרכזיות לפתרון המצב: הקמת מעלית נגישה חיצונית שתאפשר גישה בטוחה למתחם התפילה והציון, לצד הרחבת הכניסה הראשית, שלדבריהם מהווה כיום "צוואר בקבוק" מסוכן בעת עומסי קהל ואירועי חירום.
לדברי גליק, לאחר ההתפתחויות האחרונות בניהול המקום, נוצרה הזדמנות להסדיר את כלל הליקויים. "לא ייתכן שבשנת 2026 אנשים עם מוגבלות וקשישים יתקשו להגיע לאחד המקומות הקדושים והמרכזיים בארץ", כתב. לדבריו, חופש הפולחן חייב להיות נגיש לכל אדם, ללא קשר למגבלה פיזית.
בארגון דורשים מהמינהל האזרחי להציג תוכנית פעולה מסודרת בתוך 14 יום, ומבהירים כי ימשיכו לעקוב אחר הנושא עד להסדרת המתחם באופן מלא.
חרדים ירושלים ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא ולפרסם כל עדכון.