דאגה רבה בעולם התורה בעיר בעקבות הידרדרות במצבו הרפואי של ראש ישיבת בריסק, הגאון רבי אברהם יהושע הלוי סולובייצ'יק שליט"א, שאושפז מחדש ביחידת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שבימים האחרונים נרשמה הטבה מסוימתץ במצבו ואף נשקלה אפשרות לשחרורו.
על פי מקורביו, במהלך השבוע האחרון חל שיפור מסוים במצבו של ראש הישיבה, לאחר תקופה ממושכת של אשפוז וטיפול רפואי בעקבות ניתוח לב מורכב שעבר. בבית החולים כבר החלו להיערך לקראת שחרורו, אולם בשעות האחרונות חלה החמרה פתאומית במצבו והוא הועבר פעם נוספת להשגחה וטיפול ביחידת טיפול נמרץ.
עם היוודע הבשורה הקשה, נערכו תפילות מיוחדות בהיכל ישיבת בריסק בשכונת גוש 80. תלמידים ובני משפחה התכנסו לאמירת פרקי תהילים וזעקות לרפואתו, ובמקביל יצאו הסעות לתפילה בקבר רחל.
בקהילות רבות ברחבי הארץ ובעולם נערכים בשעות אלו מעמדי תפילה וחיזוק לרפואת ראש הישיבה, הנחשב לאחד מגדולי מעתיקי השמועה בדור האחרון וממנהיגי עולם הישיבות.
כזכור, כפי שפרסמנו כאן ב'חרדים ירושלים' לפני כשבועיים עבר ראש הישיבה ניתוח לב מורכב, ולאחר מכן אושפז לצורך מעקב ושיקום רפואי. בשבוע שעבר נרשמה הטבה מסוימת במצבו, אך לאחר מכן נזקק לאשפוז נוסף לצורך המשך טיפול והשגחה רפואית.
במהלך ימי אשפוזו האחרונים דאגו בבית החולים לכל צרכיו הרוחניים, ואף הוקצה עבורו חדר מיוחד שאפשר את קיום התפילות והשבת בתנאים מתאימים.
הציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בתפילה ובתחנונים לרפואתו השלמה של הגאון רבי אברהם יהושע בן עטיל בתוך שאר חולי ישראל.