פרויקט התחבורה הגדול בבירה ממשיך להתקדם: משרד התחבורה ועיריית ירושלים הודיעו על השלמת שלב משמעותי נוסף בעבודות להקמת נתיבי התחבורה הציבורית (נת"צ) בשדרות בגין, אחד מצירי התנועה המרכזיים בעיר.
במסגרת העבודות, הושלם בימים האחרונים שלב מרכזי במקטע שבין מחלף ליפתא לשדרות גולדה מאיר. עם סיום העבודות בצדו המזרחי של הכביש, הועברה התנועה להסדר חדש המאפשר את המשך ביצוע העבודות בצדו המערבי של המקטע בחודשים הקרובים.
העבודות כללו חציבה, הטמנת תשתיות, כיסוי וחיפוי הקרקע והכשרת התוואי לקראת הקמת נתיב התחבורה הציבורית. לצורך המעבר להסדר התנועה החדש נסגרה בלילה מנהרת ליפתא, שנפתחה מחדש לתנועה כבר ביום שישי בבוקר.
במשרד התחבורה מציינים כי ההסדר החדש מאפשר להמשיך בעבודות בקצב מואץ תוך שמירה על זרימת התנועה בציר המרכזי וצמצום ההפרעה לנהגים ולתושבי האזור.
לפי התכנון, בתוך כחודשיים יסתיימו העבודות במקטע הנוכחי והוא ייפתח לתנועה מלאה בארבעה נתיבים. בהמשך צפויות להתבצע עבודות נוספות, ובהן הנפת גשרים והקמת שבילי אופניים, כאשר הציבור יעודכן מראש על סגירות תנועה נקודתיות שיידרשו לצורך כך.
השלמת כלל פרויקט הנת"צ בשדרות בגין צפויה ברבעון הראשון של שנת 2027. עם סיומו יתווסף נתיב ייעודי לתחבורה הציבורית לאורך הציר, במטרה לקצר זמני נסיעה, לשפר את אמינות התחבורה הציבורית ולהקל על עומסי התנועה בירושלים.
שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי הרחבת רשת נתיבי התחבורה הציבורית היא חלק מהמהפכה התחבורתית שמוביל המשרד בעיר, ואילו ראש העיר משה ליאון ציין כי מדובר בחלק מתנופת הפיתוח הרחבה שמטרתה להתאים את תשתיות העיר לצמיחתה המואצת.
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן הוסיף כי הפרויקט משתלב בשורת מיזמי תחבורה נוספים המקודמים כיום ברחבי הבירה.

