על תחילת השבוע, בשורה משמחת לעשרות אלפי נוסעי התחבורה הציבורית ברחבי העיר: משרד התחבורה הודיע כי ההתייקרות שהייתה צפויה להיכנס לתוקף בחודש הבא לא תצא לפועל, ומחירי הנסיעה יישארו ללא שינוי לפחות עד סוף שנת 2026.
משרד התחבורה פרסם היום להערות הציבור את דחיית עדכון תעריפי התחבורה הציבורית, שהיה אמור להיכנס לתוקף ב-1 ביולי. ההחלטה התקבלה בהתאם לסיכום בין שרת התחבורה מירי רגב לשר האוצר, ובמסגרתה תבוטל העלאת המחירים שתוכננה לשנה הקרובה.
במשרד התחבורה מסבירים כי המהלך נועד להקל על יוקר המחיה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית, לצד המשך הרחבת ההטבות לנוסעים הזכאים במסגרת רפורמת "צדק תחבורתי" והשקעות נרחבות בשיפור השירות והתשתיות.
במקביל, מקדמת שרת התחבורה מהלך לביטול מנגנון ההצמדה האוטומטי של מחירי התחבורה הציבורית למדד. אם המהלך יאושר, הוא צפוי למנוע התייקרויות אוטומטיות בעתיד ולהעניק לציבור הנוסעים יציבות וודאות במחירי הנסיעה.
שרת התחבורה מירי רגב מסרה כי הממשלה התחייבה שלא תהיה התייקרות נוספת בתחבורה הציבורית בשנת 2026, וכי התחייבות זו מקוימת בפועל. לדבריה, משרד התחבורה ימשיך לפעול להקלת יוקר המחיה ולשיפור השירות לנוסעים.
גם מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הדגיש כי הקפאת המחירים מעניקה ודאות לציבור בתקופה של עליות מחירים במשק, וציין כי במשרד פועלים לקידום פתרון קבוע שימנע התייקרויות אוטומטיות בעתיד.
עבור תושבי העיר, המשתמשים מדי יום ברכבת הקלה, באוטובוסים ובקווי התחבורה הבין-עירוניים, מדובר בבשורה משמעותית שתמנע הוצאה נוספת בתקופה שבה משפחות רבות מתמודדות עם יוקר מחיה הולך וגובר.