בשיעורו השבועי שנמסר הערב כמידי מוצש"ק בבית הכנסת היזדים בשכונת הבוכרים, תקף מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה ואת מדיניות האכיפה נגד בני הישיבות והעריקים. הדברים נאמרו על רקע סערת חוק הגיוס והמחאות הנרחבות בציבור החרדי סביב מעצרי בני ישיבות בתקופה האחרונה.
במהלך השיעור טען הראש"ל כי היחס כלפי עולם התורה והמעצרים של בני הישיבות הם בין הגורמים שהובילו, לדבריו, לשינוי בגישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כלפי ישראל. בתוך כך השמיע ביטויים חריפים במיוחד נגד היועצת המשפטית לממשלה, תוך שהוא מייחס לה אחריות לרדיפת לומדי התורה.
דבריו של הראש"ל מצטרפים לשורת התבטאויות חריפות שנשמעו בשבועות האחרונים במערכת הפוליטית והחרדית סביב סוגיית גיוס בני הישיבות, מעצרי העריקים והמאבק על מעמד עולם התורה.
השיעור, המועבר מדי מוצאי שבת בבית הכנסת היזדים, משך קהל רב ועורר הדים נרחבים ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית, בשל הטון החריף והקישור שעשה הראש"ל בין המאבק סביב חוק הגיוס לבין ההתפתחויות בזירה הבינלאומית.