מאות בחורי ואברכי החבורות השתתפו במעמד המרכזי לציון יום ההצלה של כ"ק אדמו"ר מקאליב זצ"ל, שניצל בניסי שמיים מגיא ההריגה בשנות השואה. את המעמד הוביל ממשיך דרכו, כ"ק אדמו"ר מקאליב שליט"א, שנשא דברים על מורשתו ופועלו של הרבי זצ"ל.
המעמד התקיים באולם "פנינת הר שמואל" בהשתתפות קהל רב שהגיע בהסעות מאורגנות מירושלים, בני ברק וביתר עילית. המשתתפים מילאו את האולם באווירה של התעוררות והתרוממות רוח, תוך חיזוק ערכי התורה, החסידות וההתקשרות לדרכו של בעל יום ההצלה.
במרכז האירוע נשא האדמו"ר מקאליב שליט"א משא מיוחד, בו עמד על דמותו ופועלו של הרבי זצ"ל, אשר לאחר שאיבד את משפחתו ועולמו בשואה האיומה, הקדיש את חייו לבניית מוסדות תורה וחסד ולהפצת אמונה וחיזוק בקרב עם ישראל.
בדבריו הדגיש האדמו"ר את גישתו הייחודית של הרבי זצ"ל, אשר הקפיד לראות את הטוב בכל יהודי ולהחדיר מסרים של תקווה, אהבת ישראל ואמונה גם בזמנים הקשים ביותר. כמו כן הרחיב על חשיבות שימור מורשת קאליב, הניגונים הקדושים והמנהגים שהנחיל לדורות.
לאחר המשא המרכזי הקדישו המשתתפים זמן ממושך לשירת ניגוני קאליב המסורתיים בדבקות ובהתרגשות, כאשר האווירה המיוחדת הורגשה היטב בקרב כלל הנוכחים.
עם סיום המעמד יצאו המשתתפים יחד עם האדמו"ר לתפילת רבים בציונו של שמואל הנביא. במקום נערכו תפילות לישועת כלל ישראל, להצלחת לומדי התורה ולישועת הפרט, מתוך תחושת התעלות ואמונה בזכותו של בעל יום ההצלה ובכוח התפילה.

















