בזמן שסוגיית גיוס בני הישיבות ומעצרי תלמידי הישיבות ממשיכה לעמוד במרכז השיח הציבורי, התייחס ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן לסוגיה בשיחה עם תלמידיו, והסביר כיצד יש להתייחס לשאלות המופנות לבני הישיבות בנושא.
לדברי ראש הישיבה, קרוב משפחתו, המשמש כרב ביישוב דתי, פנה אליו לאחרונה והציע לנסות יחד למצוא פתרון למשבר. אולם הגר"ד כהן השיב לו כי פערי ההשקפה בין הצדדים עמוקים כל כך, עד שגם שיחה ממושכת לא תוביל להסכמה.
"גם אם נשוחח שעתיים או יומיים, לא נגיע לעמק השווה. אני לא אשכנע אותך ואתה לא אותי, אז חבל על הזמן של שנינו", אמר ראש הישיבה.
דבריו של הגר"ד כהן נאמרים על רקע התקופה המתוחה העוברת על עולם הישיבות, כאשר שאלת גיוס בני הישיבות שבה ועולה לסדר היום הציבורי והפוליטי.
ישיבת חברון, הנחשבת לאחת מספינות הדגל של עולם הישיבות הליטאי בעיר ובכלל, מונה כיום כ-1,600 תלמידים כן ירבו. הישיבה ממשיכה את דרכה של אסכולת סלבודקה, המעמידה במרכז את תפיסת "גדלות האדם", השקפה המדגישה את מעלת האדם כצלם אלוקים ואת החובה לשאוף לרוממות רוחנית, לצד הנהגה מכובדת ומסודרת.
בישיבה רואים חשיבות גם בפיתוח אישיות עצמאית ובאחריות אישית של כל תלמיד לעבודת ה' ולצמיחתו הרוחנית, כחלק מהמורשת שהותוותה על ידי גדולי סלבודקה והונחלה במשך דורות בישיבת חברון.
דבריו של ראש הישיבה מעוררים עניין רב בקרב בני התורה, במיוחד בימים שבהם עולם הישיבות ניצב בפני אתגרים משמעותיים ומאבקים סביב מעמדם של לומדי התורה בישראל.